IV. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

Η μακρόχρονη εμπειρία του Υπεύθυνου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της Β΄ Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Αθηνών κ. Γ. Κούσουλα και οι διαπιστώσεις που προκύπτουν από την ανάλυση της έως τώρα πορείας των προγραμμάτων της Π.Ε οδηγούν στην ανάγκη διατύπωσης ενός πλαισίου προτάσεων για : α). Θεσμικές ρυθμίσεις εκ μέρους του ΥΠΕΠΘ σε θέματα Π.Ε, και β). στην επίλυση άμεσων πρακτικών προβλημάτων, καθώς και στην δημιουργία κινήτρων για εκπαιδευτικούς και μαθητές.

1. ΘΕΣΜΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

Είναι απολύτως απαραίτητο το ΥΠΕΠΘ να επαναδιατυπώσει και να δημοσιοποιήσει την πολιτική του και την στρατηγική του για την πορεία της Π.Ε στην Ελλάδα αφού λάβει υπόψη του τις τελευταίες εξελίξεις παγκοσμίως

  1. Να δημιουργηθεί Γραφείο ή Τμήμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης σε κάθε Δ/νση Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης με επικεφαλής τον υπεύθυνο Π.Ε , η επιλογή του οποίου θα γίνεται εγκαίρως και με σαφή κριτήρια , τα δε καθήκοντά του και οι υποχρεώσεις του θα περιγράφονται με σαφήνεια και πληρότητα.
  2. Το Τμήμα ή Γραφείο να έχει γραμματειακή υποστήριξη και τη δυνατότητα διαχείρισης ενός χρηματικού ποσού, κυρίως για την παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού, εκδόσεων, οργάνωσης επιμορφωτικών σεμιναρίων και την κάλυψη λειτουργικών εξόδων και υλικοτεχνικής υποδομής.
  3. Να ενημερώνονται και να επιμορφώνονται πιο συχνά οι υπεύθυνοι Π.Ε με ευθύνη του ΥΠΕΠΘ
  4. Να δημιουργηθούν Κ.Π.Ε σ’ όλη τη χώρα και κυρίως στην Αττική όπου βρίσκεται ο μισός πληθυσμός της χώρας.
  5. Να δημιουργηθεί μόνιμη αίθουσα Π.Ε σε κάθε νομό
  6. Να εισαχθεί και ενσωματωθεί η Π.Ε στο αναλυτικό και ωρολόγιο πρόγραμμα (ζώνη επιλογής δραστηριοτήτων).
  7. Να συμπεριλαμβάνεται η Π.Ε στα προγράμματα των Π.Ε.Κ (Περιφερειακά Επιμορφωτικά Κέντρα).
  8. Να εκδοθεί από το ΥΠΕΠΘ εγχειρίδιο για την Π.Ε και να εκδίδεται επίσης από το ΥΠΕΠΘ, σε τακτική βάση, το περιοδικό της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης.
  9. Να υπάρχει μόνιμη και σταθερή προβολή της Π.Ε δια των Μ.Μ.Ε.

2. ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ

Απαιτείται, επίσης, μια σειρά πρακτικών ρυθμίσεων, που θα λειτουργούν ως κίνητρα για τους υπεύθυνους Π.Ε, τους εκπαιδευτικούς που υλοποιούν τα προγράμματα και τους μαθητές που συμμετέχουν σ' αυτά.

  1. Να προβλέπεται μισθολογικά διαφοροποίηση (επίδομα θέσεως για τον επικεφαλής του Τμήματος) και μοριοδότηση ανά έτος υπηρεσίας στη θέση αυτή.
  2. Να αυξηθεί ο αριθμός των εκτός έδρας μετακινήσεων κατά μήνα και να καλύπτονται τα έξοδα αξιοπρεπώς.
  3. Να διευκρινισθεί επαρκώς το καθεστώς των παρεχόμενων διευκολύνσεων προς τους εκπαιδευτικούς (μόνιμους, αναπληρωτές και ωρομίσθιους ) που εμπλέκονται σε δραστηριότητες στα πλαίσια του θεσμού της Π.Ε .
  4. Να παρέχονται διευκολύνσεις για την συμμετοχή σε διεθνή προγράμματα των εκπαιδευτικών και των μαθητών /τριών στα πλαίσια του θεσμού της Π.Ε.
  5. Να συνδεθούν οι σχολικοί περίπατοι και οι σχολικές εκδρομές με τις σχολικές δραστηριότητες.