ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ | ΑΡΙΘΜΗΤΙΣΜΟΣ | ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ σε Πλούσιο Τεχνολογικό Περιβάλλον |
|
Ορισμός: | Αναφέρεται στην ικανότητα ορθής ανάγνωσης, κατανόησης, αξιολόγησης, επεξεργασίας και χρήσης γραπτών κειμένων σε διαφορετικά πλαίσια της καθημερινής ζωής. | Αναφέρεται στη δυνατότητα πρόσβασης και την ικανότητα χρήσης, εφαρμογής, ερμηνείας και μετάδοσης μαθηματικών πληροφοριών και εννοιών. | Αναφέρεται στην εύρεση λύσεων σε προβλήματα που προκύπτουν στο προσωπικό, επαγγελματικό και κοινωνικό επίπεδο έχοντας πρώτα θέσει σαφείς στόχους και διαμορ- φώσει ένα χρονοδιάγραμμα προγραμματισμού. |
Περιεχόμενο: | Μέσο και Μορφή: Τα κείμενα εμφανίζονται σε ηλεκτρονική μορφή στον ηλεκτρονικό υπολογιστή σε έντυπη μορφή στα φυλλάδια ασκήσεων Τύπος: Συνεχή λογοτεχνικά κείμενα (ή αποσπάσματα) (αφηγηματικά, κριτικά ή περιγραφικά) Μη συνεχή κείμενα (πίνακες, λίστες, γραφήματα) Μεικτά κείμενα (συνδυασμός συνεχών και μη συνεχών κειμένων) Πολλαπλά κείμενα (αντιπαράθεση ή νοητική σύνδεση δεδομένων) |
Τύπος πληροφορίας: Ποσότητα και νούμερα Διαστάσεις και σχήματα Πρότυπα, συσχετισμοί και μεταβολές Δεδομένα και πιθανότητες Μορφή απεικόνισης: Αντικείμενα και εικόνες Νούμερα και σύμβολα Διαγράμματα, χάρτες, γραφήματα, πίνακες Κείμενα Τεχνολογικά μέσα απεικόνισης |
Τεχνολογία: Εξοπλισμός Λογισμικές εφαρμογές Εντολές και λειτουργίες Απεικονίσεις (κείμενα, γραφικά, βίντεο) Είδη προβλημάτων: Εγγενής πολυπλοκότητα (βήματα υλοποίησης, εναλλακτικές προς εύρεση λύσης, πολυπλοκότητα στους υπολογισμούς και/ή στις μετατροπές, περιορισμοί) Απροσδιόριστη περιγραφή προβλήματος (ακαθόριστη ή λεπτομερέστατη περιγραφή) |
Γνωστικές διεργασίες: | Κατανόηση, εντοπισμός και επισήμανση Συσχέτιση σημείων στο κείμενο και ερμηνεία Αξιολόγηση και ανάλυση δεδομένων |
Κατανόηση, εντοπισμός και επισήμανση Ενεργοποίηση και αξιοποίηση (παραγγελία, καταμέτρηση, εκτίμηση, υπολογισμός, μέτρηση, μοντελοποίηση) Ερμηνεία, αξιολόγηση και ανάλυση Επικοινωνία και μετάδοση της πληροφορίας |
Στοχοθεσία και παρακολούθηση της προόδου/εξέλιξης Προγραμματισμός Λήψη και αξιολόγηση πληροφοριών Αξιοποίηση πληροφοριών |
Πλαίσιο: | Προσωπικό Επαγγελματικό Κοινωνικό-συλλογικό Εκπαιδευτικό |
Καθημερινό (καθημερινή ζωή) Επαγγελματικό Κοινωνικό-συλλογικό Εκπαιδευτικό |
Προσωπικό Επαγγελματικό Κοινωνικό-συλλογικό |