Κατανάλωση και καταναλωτισμός σε συνθήκες κρίσης: ρεπερτόρια καταναλωτικής δράσης και λόγου

Στο βιβλίο με τίτλο «Κατανάλωση και καταναλωτισμός σε συνθήκες κρίσης: ρεπερτόρια καταναλωτικής δράσης και λόγου»που κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Παπαζήση και το ΕΚΚΕ ο συγγραφέας Δημήτρης Λάλλας επιχειρεί να ανασυνθέσει και να ερμηνεύσει κριτικά κάποια βασικά «ρεπερτόρια καταναλωτικής δράσης και λόγου» των μεσοστρωματικών υποκειμένων της έρευνας. Πρόκειται για τα πολιτισμικά ρεπερτόρια τα οποία αξιοποιούν τα υποκείμενα για να οργανώσουν, να επιτελέσουν και να δικαιολογήσουν τις πρακτικές κατανάλωσης. Επιχειρεί να αναδείξει εμπεδωμένους τρόπους καταναλωτικής δράσης και τις μορφές (συνειδητής και ασυνείδητης) γνώσης, ήτοι τα σχήματα πρόσληψης, αποτίμησης και κατανόησης, τις αξίες, τους στόχους και τα καθήκοντα που υποστηρίζουν και προσανατολίζουν τους τρόπους δράσης καθώς και τους τρόπους του συναισθάνεσθαι και του επιθυμείν, που διαπλέκονται με αυτούς τους τρόπους καταναλωτικής δράσης. Επίσης, αναδεικνύονται τα ερμηνευτικά σχήματα που επικαλούνται και αξιοποιούν τα υποκείμενα για να δικαιολογήσουν αλλά και να κατανοήσουν τις καταναλωτικές τους πρακτικές. Επίσης, ο συγγραφέας επιχειρεί να εντάξει τα ρεπερτόρια αυτά στο ιστορικό συμφραζόμενό τους, αποβλέποντας, έτσι, στην ανάδειξη των επιδράσεων των υλικών συνθηκών διαβίωσης των υποκειμένων και των θεσμικών λόγων, τεχνικών και πρακτικών ως προς τη διαμόρφωση αυτών των «ρεπερτορίων καταναλωτικής δράσης και λόγου». Μέσα από αυτά τα μεθοδολογικά μονοπάτια, αναζητήθηκε μια απάντηση σε ένα κομβικής (πολιτισμικής, και όχι μόνο βέβαια) σημασίας ερώτημα: Σε μια περίοδο οικονομικής κρίσης, αλλά και μετέπειτα, αναπαράγεται, τροποποιείται ή απονομιμοποιείται ο καταναλωτισμός; Δείτε το πλήρες κείμενο του βιβλίου